gewichtsconsulent

visie

Voeding
Om wijs met je lichaam en voeding om te leren gaan moet je weten wat er verstaan wordt onder gezonde voeding. De kennis die ik gebruik in mijn voedingsadviezen zijn gerelateerd aan goede voeding volgens de richtlijnen van de gezondheidsraad. De Schijf van Vijf is de praktische vertaling van deze richtlijnen. Ik maak geen gebruik van diŽten.

De Schijf van Vijf bestaat alleen uit pure voedingsmiddelen en bevat alle voedingsstoffen die je op een dag nodig hebt. 
Van de producten die niet in de Schijf van Vijf voorkomen mag je per dag 3 tot 5 keer iets kleins en 3 keer per week iets groots. Het is namelijk wel de bedoeling dat je blijft genieten van het eten en het leven. Dat zorgt ervoor dat je je gezonde gewoontes kunt volhouden.

Iedereen is anders. Het is dan ook van belang dat het voedingsadvies wat je van mij krijgt op maat is. We gaan uit van je huidige voedingspatroon. Van daaruit gaan we kleine veranderingen aanbrengen. Dit zonder hongergevoel en stap voor stap. Het is belangrijk dat je je prettig voelt bij je nieuwe manier van omgaan met voeding. Alleen op die manier kun je je doel bereiken en behouden.

Beweging en ontspanning
Om een gezond gewicht te krijgen en te behouden is gezond eten alleen niet voldoende. Je lichaam moet een goede basisconditie hebben. Daarvoor is het belangrijk dat je voldoende ontspant en beweegt. Ontspannen en bewegen maken daarom deel uit van de wekelijkse opdrachten. Je hele leven hoeft daarvoor niet op z’n kop. Je kunt het stap voor stap opbouwen en inpassen in je dagelijkse leven.

Laatste update: 18 juli 2016